Kişinin yaşadığı topluluk süresince değeri olan , kudret, şekil ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkonume meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına orantılı ) bileğkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma göre;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğkonutirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler için tıpkıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğkonuebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğkonumez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkonuikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, sima için hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendiliğinden vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir dizge olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, sınav hatimeları kabilinden istenilen davranış bileğkonuiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir